Monday, April 5, 2010

סיפורה של סלסלת פירות


ביום הולדת 70 של אמי, שלכבודו הגעתי לביקור בתל אביב, שגרו אליה אחיי משלוח פירות מ"קסם הפרי". מדובר בחברה שמייצרת סלסלות פירות פרוסים "לרגעים קסומים", הכוללות פרות טריים טרופיים חתוכים, ועוד מיני תפנוקים בריאים באופן יחסי. בתמימותם, סברו אחיי שלמשלוח פירות סקסיים יש יתרון על משלוח של פרחים, שאמי בדרך כלל אינה אוהבת. "אל תשלחו לי פרחים", היא מתרה כל שנה לקראת יום ההולדת, "זה מסריח." לעתים היא גם מוסיפה בקשה נוספת: "ואל תקנו לי מתנה. אני לא צריכה כלום, באמת." כאשר נרכשות מתנות גדולות במיוחד, היא מקבלת אותן בקריאות, "יא אללה, מי שילם על זה?", בפנים מכורכמות.

עם קבלתה של החבילה הענקית, נראה היה שהרעיון דווקא הצליח. "הסלסלה עושה רושם יוצא מן הכלל", דיווחה לי אמי בטלפון טראנסטאטלנטי, ערב נסיעתי. הסלסלה כללה מבחר רב של פירות מוכנים לאכילה - תות שדה, קרמבולה, שסק, סברס, פסיפלורה, כדורי אבטיח, קוקוס, ענבים, מלון ואננס - וכן תמרים, תמרים ממולאים באגוזי מלך, ותאנים ממולאות בשקדים. אבל כאשר נחתתי בבית הורי, מצב העניינים כבר קיבל תפנית.




הסלסלה, ששיירים קלושים ממנה רבצו במקרר, עברה דקונסטרוקציה מאז יום אתמול. כל פרי זכה לציון בהתאם לכמות שבו סופק, למידת בשלותו ולמרקמו, ודיאלוג טלפוני מתוח עם אנשי החברה כבר היה בעיצומו. פרצי ההתלהבות ההתחלתיים החלו להתחלף לאט לאט, אבל בטוח, בביקורת בלתי מתפשרת. אבל כמו כל אובססיה, גם זו היתה נעוצה בגרעין של אמת. "תראי", הציגה אמי את תורתה, "האבטיח היה מצוין. היתה בערך כמות של פלח בצורת עיגולים קטנים, כמו של גלידה. גם הסברס - היו ארבעה - והפסיפלורה היו מצוינים. אבל השסק לא היה בשל, וגם היו רק ארבעה. הקוקוס היה חתוך לחתיכות מאוד דקות וקשות כמו קרש ובטעם של קרש. הקרבמולה בסדר, אבל אני פשוט לא כל כך אוהבת קרמבולה. הם נתנו המון תמרים וענבים אבל זאת לא בעיה בשבילם, אלה הרי פירות זולים."

אמי לא נשארה חייבת. כשקיבלה טלפון מאחד מעובדי החברה - "הוא אמר שהם תמיד מצלצלים לשאול איך הסלסלה", סיפרה לי בטון ספקני מאוחר יותר - הקפידה לשטוח בפניו את ביקורתה. בדיוק כאשר חשבה שהשיבה לקסם הפרי מנה אחת אפיים, הסתבר שאלה שלפו מהכובע בשורת איוב ששוב טרפה את הקלפים. שומו שמים, התברר שמחכה לאמי משלוח נוסף של סלסלה זהה! ולא רק זה: המוענת היתה דמות מפורסמת שאינה קשורה לאמי בשום צורה. "לא יכול להיות", פסקה אמי, "זו טעות". "אבל זה מה שקיבלנו", מלמל האיש בחוסר אונים. טענות הושמעו לכאן ולכאן, אבל ברגע האחרון היתה לאמי הארה. קרובי משפחה מחו"ל המקושרים לגברת המפורסמת הם ששלחו את המשלוח באמצעותה! "אוי לא, אל תעשה לי את זה", התחננה אמי, "מספיקה לי סלסלה אחת". לאחר דיונים מרתוניים, נסגר שהמשלוח ישלח במועד אחר, ככל הנראה ביומולדת של אחי, שחל באותו שבוע.



למחרת, הופתעתי לגלות שקסם הפרי שוב היו על הקו. הפעם אמי היא זו שיזמה את השיחה, וכעת היא כבר כעסה. בסלסלה נמצאו ממצאים מרשיע: שתי צנצנות שהכילו מעין רוטב פרות, ולא היה כתוב עליהן דבר. "תראי", אמרה אמי לבחורה המנומנמת שענתה לה בקסם הפרי, "אני לא מכניסה לפה שום דבר בלתי מזוהה. אסור לי לאכול סוכר". מיותר לציין שלאמי דווקא מותר לאכול סוכר. הבחורה לא ידעה מה מכילות הצנצנות החשודות, והבטיחה לחזור לאמי עם תשובה מוסמכת. מאוחר יותר צלצלה לבשר שהצנצנות מכילות סוכר, אם כי לא ברור מה יש בהן מעבר לכך. בשלב זה ידעתי שדינם של קסם הפרי נגזר לעולמים.

נוכח שלל הכשלים הנ"ל, אמי הגיעה למסקנה נחרצת: יש להחליף את סלסלת הפירות הנוספת בבקבוק יין איכותי. היד שוב הושטה אל החוגה. אבל גם כאן נכונה לאמי הפתעה. כששאלה אילו יינות מחזיקים קסם הפרי, ענתה אותה הבחורה: יש לנו כל מיני, מרלו, סוביניון בלאן, קברנה. "ללללאאא, התכוונתי איזה יקבים!!!" "מממ, רק רגע, אני אברר". וכעבור מספר דקות: "יקב יתיר, קריית ארבע". אלוהים, אז גם יין המתנחלים אינו בא בחשבון, חשבה לה אמי בייאוש. בניסיון אחרון, היא החליטה בכל זאת לשאול באילו שמפניות הם מחזיקים. "סוג כלשהו שמפניה ספרדית", ענתה הבחורה. אבי, שישב עם אמי במטבח באותה שעה, הקים קול זעקה. "כל בר דעת יודע ששמפנייה זה צרפתי. מה שיש להם זה קאווה!!!".

אז מה תעשי עם החבילה הנוספת, שאלתי את אמי בסוף היום, מביטה בתמרים המסכנים שנחו להם בדד על צלחת הפירות החבוטה. "ביין שלהם אני לא נוגעת. אם הם יסכימו לארוז לי רק את הפירות שאני מבקשת - פסיפלורה, סברס, אבטיח - אקח עוד חבילה. אם לא אני ממש לא יודעת מה אעשה. כואב הלב שהלכו מאתיים חמישים שקל על סברס ואבטיח"

10 comments:

  1. איזה כיף! חזרת!
    האמת שזה נראה ממש טעים. גם הצנצנות הלא מזוהות. אחותי הביאה לאמא שלי קרם של לוקסיטן לפסח, וכשאמא שלי פתחה את המתנה שאלה בפנים חמוצות: "מאיפה היה לך כסף לזה? לקחת ממני?". אחותי ענתה תשובה מוצלחת :"חסכתי שקל לשקל"י

    ReplyDelete
  2. שונא מתנות יחיה,
    ושונה אדם עוד יותר טוב
    ט.פ.

    ReplyDelete
  3. מעניין דווקא התמונה נראית מעניינת ומגרה...
    אגב לאחר כמה זמן גילית את ה"שיירים" דווקא נראה שההורים חגגו על הסלסילה...

    ReplyDelete
  4. כן, הם אכלו ממנה, אם כי לא מהקוקוס והקרמבולה (שהיתה די יבשה)
    ....

    ReplyDelete
  5. אלפי לקוחות מרוצים משירותיה של חברת קסם הפרי
    המספקת פירות באיכות יצוא
    מכתבי התודה שאנו מקבלים לא משאירים מקום לספק

    ומוכיחים כי סלסלת הפירות הנה מתנה מושלמת

    מוזמנים להיווכח כי סלסלת הפירות של קסם הפרי היא סלסלה טעימה ובריאה

    חייגו : 03-5619596

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. נטע ופיפי: גם ההורים מאוד התפעלו מהחבילה כשהיא הגיעה. רק אחר כך התאכזבו ממה שבאמת הכילה

    ReplyDelete
  8. חחחח אחותי היקרה אני רואה שחברת קסם הפרי נבהלה מהפוסט!!!!!!!!!! כוחך עולה
    נשיקות ומזלטוב גם למחר

    ReplyDelete
  9. ועכשיו צריך את חלק ב.............האמנם? נשיקות

    ReplyDelete
  10. בטוח הרבה יותר בריא מסלסה של שוקולדים :)

    ReplyDelete